älskadeponnyn

Alla inlägg under januari 2012

Av Johanna - 25 januari 2012 16:52

Hej,

Vill bara berätta att jag kommera att blogga lite mindre nu ...

ORKAR INTE MER , INGEN LÄSER JU ÄNDÅ ;O


Hejdå!


Johanna

Av Johanna - 24 januari 2012 17:55





Vad kan du vinna?

Jo, du kan vinna: en fin bild på dig och din favorit häst! :D ( bara för de jag känner )


Hur det går till:

  • Skicka in ett foto på ett sött djur till mig , juligarden@hotmail.com (du behöver inte ha tagit bilden själv)
  • Skriv sen varför just du vill vinna
  • Skriv också ditt mobil nr fall att jag inte har det! :)
  • Lägg en kommentar elr två på detta inlägget ;)

Jag kommer att bedöma på hur sött jag tycker att djuret är!

Vinnaren kontaktas! :D


Jupps hejdå!


Johanna


Av Johanna - 24 januari 2012 17:02

Hejj Hejj :)

Nu har jag gjort läxor, städit mitt rum och ätit en macka. Men sej mig... är det normalt att äta en macka på 20 min?


Iaf, nu ska  jag ta och bestämma vad jag ska ha för en tävling! :D

Så håll utskik ;)


Ses då!


Johanna

Av Johanna - 24 januari 2012 14:31

Yippiiiieeeee :D

jag är såååå glad! Maria har svarat på mitt mail och jag får börja jobb rida på fredag! :)

Happy soooooo happy...


Hihi, idag har jag varit i skolan , som ni kanske kan räkna ut... x)

Vi hade hemkunskap idag = JÄTTE ROLIGT!

Haha, vi gjorde frukost, Det var : varm choklad ( mums ) och ägg smörgåsar!

Jag och Flisan är i samma grupp, BEST TEAM EVER! ♥


Resten av dagen har väll varit som vanligt...

Nu ska jag göra något VÄLDIGT tråkigt, ( jag över driver inte )

LÄXORRRRRR!!!! D:


Jupps, ses väll "äfteråt" :D


Bye Bye!


Johanna


ps! Glöm inte att kommentera min blogg! Hehehehehe...






Ingnorera att jag gör världens fulaste min :P


 Tänk bara på Sötnosen DIDI ♥


Av Johanna - 23 januari 2012 20:45

Hihi Hej :D

Nu har jag kommit hem från friidrotten och har precis duschat, nu ska jag ta och läsa lite ny-lånadade häst böcker :)


 


Jag har precis skickat iväg ett mail till Maria min hopptränare, och frågade om jag kunde få börja "jobb rida" Didi ♥

Man kan jobb rida *gratis* på fredagar, men man måste jobba i stallet för det. Men eftersom jag redan tävlar så jobbar jag redan 3 grr i veckan ,  så jag behöver inte jobba mer..  


Jaja, ses TOMMOROW :P


Johanna 

...

Av Johanna - 23 januari 2012 15:45

Hej hej :)

Nu är jag hos Julle Bulle, lille fulle! :D

Haha..

Idag har jag varit i skolan, det första jag gör på trä slöjden är att få en spåga i fingret, smidigt!

Sen glömde jag att ta med idrott-väskan till skolan, och fick ha väldigt tråkigt på idrotten..


I kväll ska jag och Julle till friidrotten, vi ska öva 60 m till tävlingen på söndag! :)


Hejdå!


Johanna

Av Johanna - 22 januari 2012 18:37

hello :D

Jag TRÅÅÅKAR just nu, har absolut inget att göra!


Så jag tänkte att jag kunde ge lite tips om lite vad som helst om hästen!


  1. När du ska rykta hästen kan det vara bra att knyta upp svansen, så att inte tagel strårna är i vägen när du borstar bak benen.

 

  2. För att träna dig på att lägga bandage på ett bra sätt, kan du börja med att träna på en kompis arm! 


  3.  Om hästen är rädd för flugmedlet, glans sprayet eller något annat i spray flaska, så kan du spruta det på en svamp i stället. Men var noga med att du inte använder samma som till ögonen!

  4. smutsiga rykt borstar blir som nya om du lägger de i salt vatten en stund.

  5. använd inte klämmor eller spännen under hjälmen , om du trillar av kan det bli farligt!



Jaha det blev egellafall 5 tips :) kommer väll antagligen fler snart!


Ses!


Johanna

Av Johanna - 22 januari 2012 16:31

Hej hej :)

Nu har jag precis kommit hem från Flisan min bästis. Jag sa ju att vi skulle till hööks, det var vi också, men jag köpte inget där...

I stället köpte jag lite grejor på my one :D 175 kr sammanlagt ,duktigt uträknat x)


HERE IT COMES:


   



Röd grimma - 69 kr

Slick sten - 55 kr

röda rosetter - 35 kr

man tejp - 15 kr


Hehe, nöjd! Nästa helg ska jag till hööks "igen" med Mammutarna :D ( mina rid kompisar ) 

Hoppas att de har fått in nya öda schabrak...


Ses då! ♥


Johanna

Presentation


Hej och välkommen hit!
Jag är en glad tjej på ... somrar, här kommer jag mest att skriva om stallet och min sköthäst Diane!
Ha det bra!

Diane ♥

 

Diane är en D ponny skimmel född 1991.
Hon är världens goaste häst när man väl har börjat lära känna henne.

Hon har hoppat klasser upp till EM.

När man ska hoppa med henne kan hon ta rätt stora hopp, så det gäller att hålla om ända fram till hindret.

 

I spiltan (kan) hon vara sur, men ibland ( oftast ) väldigt mysig :)
Hon är helt enkelt världens sötaste och bästa ponny! 

 

 

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Omröstning

Vad ska jag skriva om?
 Häst vård
 Träning
 rid/stall outfits

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Today

Stallet


Ovido - Quiz & Flashcards